tisdag 11 februari 2014

Fritz blues

Beställde just Jenny Wrangborgs nya bok Vad ska vi göra med varandra, och längtar så tills den kommer. Hennes förra, Kallskänken, var så förbannat bra och liksom bara knockade mig. Och jag tror den nya är om möjligt ännu bättre. Jag tror den kommer hjälpa mig.

Blev plötsligt så himla trött på att prata om relationer. Vad känner du, vad känner jag, hur vill man att ens liv ska vara, hej och hå. Det har varit mycket sånt runt mig på sistone, och nu har det flyttat in här hemma också, packat upp sina sketna saker och spritt ut dem över lägenheten så man inte orkar vara här. Jag vet inte om det här är slutet eller om det är våran första svacka på de här nästan sju åren. Båda delarna är ju helt sjuka egentligen.

Det händer ju mycket annat också. OL, tillexempel. Det var ganska kul med både snowboard och langrenn. Särskilt kul var det här klippet efteråt:
http://www.tv2.no/play/sport/sotsji_ol/danske-kommentatorer-klikker-etter-norsk-soelv-are-you-f-kidding-me-792851.html
Norskarna höll sig ändå rätt lugna, men danskarna är väl mer oborstade och råbarkade överlag.

Det är mycket konstiga erbjudanden och reor nu i samband med OL. Konstigaste var kanske sexshopen här nere i gatan, som kör "25% på leketøy under hele OL"! Försökte förstå ganska länge, men det finns nog inget att förstå.

Snart blir det London! Två fina kompisar väntar på mig. Vad skulle man göra utan brudarna alltså.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida