tisdag 18 december 2012

Kommentarer

Jag har lagt märke till att jag inte får några kommentarer längre. Vad beror det på?

1. Det är ingen som läser.

2. Det finns inget att kommentera, jag har uttömt allt själv, kanske är jag lite för smart.

3. Jag är dålig på att skapa dialog, måste bjuda in läsaren till interaktion bättre, kanske med fler frågor, färre svordomar, öppnare hållning.

4. Jag har gjort nåt med inställningarna när jag tryckte in att man inte skulle behöva Google-konto för att kunna kommentera, och nåt med moderation. Så egentligen sitter min trogna läsarskara och kommenterar mina inlägg hela dagarna, men det blir blockerat. (jfr: han VILL ringa mig, men han är så upptagen, han är kanske hos farmor, och hans mobil gick sönder, och han är sjuk, och kanske jobbar)

5. Innehållet är för banalt. Det är ju inte mycket news om Norge längre, som läsaren förväntar sig. Målet med bloggen var INTE att behöva döpa om den till typ "Fritz vardagsblogg, som handlar om lite vadsomhelst i mitt liv och saker jag tänker på och bilder på vad jag äter". Börjar vi komma dit? I så fall, åter till kursen! Hissa seglen, hitta kompassen, osv!

* Att tänka över: vill man egentligen ha kommentarer? Se hur det har blivit på aftonbladet tillexempel. Kommentarernas tid kanske är påväg att ebba ut, nu vill vi bara läsa nåt och så prata om det hemma, kanske skriva en insändare med riktig penna och skicka in den med riktigt frimärke.

2 kommentarer:

Blogger Kattur sa...

Jag tror hårt på nr 2.

20 december 2012 kl. 03:30  
Blogger Fritz sa...

Haha, jag med!

20 december 2012 kl. 04:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida